پیش نویس کامل سند تحول دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.
براساس اعلام مدیریت نظارت، ارزشیابی و تضمین کیفیت دانشگاه؛ پیشنویس کامل سند تحول دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت مدیریتها، دانشکدهها و پژوهشکدههای دانشگاه تهیه و تدوین شده است، این پیشنویس مشتمل بر سه فصل و دو پیوست تدوین و چاپ شدهاست.
در فصل اول پیشنویس سند تحول دانشگاه شهید بهشتی، چشمانداز دانشگاه در افق1407 و اهداف، شاخصهای کلان و چرخشهای تحولآفرین دانشگاه شهید بهشتی ارائه شدهاست. در این راستا «اعتلاء اخلاقمداری، بالندگی فرهنگی و سرمایه اجتماعی»، «گسترش مرجعیت آموزشی در سطح ملی»، «سرآمدی در آموزشهای تخصصی پژوهش و فناوری تقاضامحور»، «گسترش مرجعیت علمی در علوم و فناوریهای مرز دانش»، «افزایش خوداتکایی، بهرهوری و هوشمندی سازمانی»، «توسعه دیپلماسی علمی فعال بینالمللی و ارتقاء جایگاه جهانی دانشگاه» به عنوان اهداف کلان تعیین شده است.
در فصل دوم سند مذکور، راهبردها و اقدامات تحولی برای تحقق هریک از اهداف کلان مطرح شده است در این راستا ذیل هدف «اعتلاء اخلاقمداری، بالندگی فرهنگی و سرمایه اجتماعی»، 4 راهبرد و 15 اقدام، ذیل هدف «گسترش مرجعیت آموزشی در سطح ملی»، 3 راهبرد و 12 اقدام، ذیل هدف «سرآمدی در آموزشهای تخصصی پژوهش و فناوری تقاضامحور»،2راهبرد و 6 اقدام، ذیل هدف «گسترش مرجعیت علمی در علوم و فناوریهای مرز دانش»،3راهبرد و 8 اقدام، ذیل هدف«افزایش خوداتکایی، بهرهوری و هوشمندی سازمانی»، 6 راهبرد و 28 اقدام و ذیل هدف «توسعه دیپلماسی علمی فعال بینالمللی و ارتقاء جایگاه جهانی دانشگاه»، 3 راهبرد و 11 اقدام تعیین شده است.
در فصل سوم سند به برنامهریزی و اجرا، پایش، نظارت و ارزیابی و همچنین روزآمدسازی پرداخته شده است. با توجه به تقسیم کار صورت گرفته برای اجرای سند، 25 اقدام تحولی برای مدیریت پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع ، 20 اقدام تحولی برای معاونت آموزشی، 12 اقدام تحولی برای معاونت پژوهشی، 8 اقدام تحولی برای معاونت فرهنگی و اجتماعی، 8 اقدام تحولی برای معاونت دانشجویی، 6 اقدام تحولی برای مدیریت امورهئیت علمی، 4 اقدام تحولی برای حوزه ریاست و روابط عمومی ، 6 اقدام تحولی برای مدیریت ناتک، 2 اقدام تحولی برای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، 2 اقدام تحولی برای مدیریت همکاریهای علمی و بینالمللی تعیین شده است.
در پیوست اول سند، به روششناسی و الگوی استخراج ارکان مختلف سند پرداخته شده است و در پیوست دوم نیز با عنوان «اندیشه پشتیبان» به بیان چالشهای دانشگاه در ارتباط با هر هدف و سپس تحلیل ریشههای پدید آورنده این چالشها پرداخته شده است.