طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» به عنوان یکی از تجارب برتر دانشگاهها در حوزۀ توسعه سرمایه انسانی انتخاب و در مراسم تقدیر از برترینهای آموزش و توسعه کشور که همزمان با «هشتمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در عصر کرونا» برگزار گردید، با اعطای لوح، مورد تقدیر قرار گرفت.
در این مراسم که روز چهارشنبه 29 بهمن ماه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، دکتر بهار بندعلی، مدیر پروژه این طرح، خلاصه ای از تجارب طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» در آموزش و توسعۀ معلمان، مدیران و کادر آموزشی مدارس و ابعاد اثرگذاری این طرح در آموزش مجازی در عصر کرونا را ارائه داد.
دکتر محمدعلی احترام، سرپرست اداره ارتباط با صنعت و جامعه به نمایندگی از رئیس دانشگاه شهید بهشتی، تقدیرنامه اهدایی به طرح را دریافت کرد.
طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» پس از همه گیری و شیوع بیماری کووید19 و بر اساس نیاز جامعۀ فرهنگی کشور، توسط آزمایشگاه فناوریهای پیشرفتۀ یادگیری دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری اساتید، دانشآموختگان و دانشجویان علوم تربیتی و برخی رشتههای دیگر از جمله روانشناسی و مشاوره از نیمه دوم اردیبهشت ماه 1399 آغاز به کار کرد. هدف از این طرح، توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان، مدیران و کادر آموزشی مدارس با رویکرد مربیگری در حوزه یادگیری الکترونیکی است.
تاکنون بیش از 170 رویداد آموزشی این طرح توسط بالغ بر 60000 نفر معلمان کشورمان بازدید و مورد استقبال قرار گرفته است.
امید است مجموعه فعالیتهای انجامگرفته و در حال انجام در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران بتواند گام کوچکی در بهبود کیفیت یادگیری الکترونیکی در کشورمان برداشته باشد و معلمان عزیز کشورمان بتوانند از این فرصت رایگان برای توسعه شخصی و بهبود شایستگیهای دیجیتال خویش در حوزه یادگیری الکترونیکی بهره ببرند.